Требования к 1-й теме по всемирной истории 9 класс
Вступ.
характеризує
основні особливості розвитку світової цивілізації наприкінці ХVІІІ — у ХІХ
ст.;
аналізує
роль технічного прогресу;
визначає
основні зміни в політичному житті, напрями політичної еволюції провідних
держав світу, розвитку духовного життя, зміни в побуті людей та їхньому
мисленні.
Тема 1.
ВеликаФранцузькареволюціякінця ХVІІІ ст. Європавперіоднаполеонівськихвійн.
визначає
основні риси кризи феодально-абсолютистської системи у Франції наприкінці
ХVІІІ ст., причини Французької революції;
характеризує
діяльність Установчих і Законодавчих зборів, наслідки повалення монархії,
погляди жирондистів і монтаньярів, соціально-економічну політику якобінців,
суспільно-політичне життя Франції після Термідоріанського перевороту;
дає
оцінку якобінській диктатурі, політиці Директорії;
аналізує
життя французів часів Консульства й Імперії, характер наполеонівських війн,
їх вплив на життя і долю народів Європи;
пояснює
суть політики континентальної блокади, причини краху наполеонівської
імперії, характер, спрямованість і наслідки рішень Віденського конгресу;
дає
характеристику визначним особистостям цього періоду: Вольтеру,
Монтеск’є, Руссо, Дідро, Мірабо, Сійєсу, Лафайєту, Дантону, Робесп’єру,
Наполеону Бонапарту;
показує
на карті кордони країн Європи наприкінці ХVІІІ — на початку ХІХ
ст., походи Наполеона, місце основних битв, територіальний перерозподіл Європи
за рішенням Віденського конгресу;
тлумачить, співвідносить
і застосовує поняття і терміни: «революція», «права і свободи
громадянина», «інтервенція», «реформа», «Гора і Жиронда», «якобінці»,
«термідоріанці», «Директорія», «консулат», «Перша імперія», «кодекси
Наполеона», «континентальна блокада», «100 днів», «Священний союз».