Школьная
лаборатория
по истории
Меню сайта
Категории раздела
Самоуправление в классе [0]
Самоуправление в школе [0]
Школьная редколлегия [0]
Школьный сайт [0]
Школа менеджера [1]
Школа журналистики [0]
Молодежный совет города [0]
Проекты и задания [1]
Социальное проектирование [0]
Тематика занятий по ГО [1]
Цитаты великих
Цитаты великих
Афоризмы
Афоризмы
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1704
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Гражданское образование » Тематика занятий по ГО

Программа факультатива "Громадянська освіта" 9 класс

9 КЛАС

Вступ. (1 година)

ТЕМА 1. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ (7 годин)

КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ: права людини; конституційні обов’язки; норми права; міжнародні стандарти прав людини; правосуддя.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ:

*Що таке права людини? Еволюція уявлень про права людини. Категорії прав людини.

Україна і права людини. Конституційні права та обов’язки людини і громадянина в Україні.

*Міжнародні стандарти прав людини. ООН і права людини. Загальна декларація прав людини ООН.

*Права та обов’язки громадян Європи. Європа - наш загальний дім. Європейське співтовариство як гарант захисту прав і виконання обов’язків.

*Захист прав людини в Україні. Правосуддя на захисті прав людини і громадянина. Роль неурядових правозахисних організацій у захисті прав людини.

*Взаємозв’язок прав та обов’язків. Обов’язки - основа відповідальності.

*"Золоті правила" на кожний день. Класифікація прав. Права та обов’язки в житті кожного.

ЗНАННЯ: загальне та відмінне вітчизняних, європейських і міжнародних стандартів прав людини; співвідношення прав людини і норм права; взаємозв’язок прав та обов’язків.

УМІННЯ: співвідносити свої права та потреби з інтересами і правами суспільства; захищати власні права і права людей, які потребують цього; співвідносити свої права з обов’язками громадянина України.

УСТАНОВКИ ТА ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ: усвідомлення цінності прав людини як необхідної умови існування кожної людини; усвідомлення важливості взаємозв’язку прав та обов’язків; упевненість у подальшому співіснуванні людства на ґрунті поваги, честі та гідності людини, її прав і свобод; усвідомлення необхідності спілкування та взаємозв’язку з людьми на ґрунті загально людських цінностей.

ТЕМА 2. СІМ’Я. ШКОЛА. ОДНОЛІТКИ (10 годин)

КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ: авторитаризм; конфлікти в сім’ї; толерантність; традиції; сімейний бюджет; сім’я; соціалізація; субкультура.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ:

*Соціалізація. Сфери соціалізації особистості. Сім’я - основа суспільства. Значення сім’ї у розвитку особистості. Тенденції розвитку сучасної сім’ї в Україні. Функції сім’ї. Культура сімейних стосунків. Проблема батьків і дітей. Конфлікти в сім’ї та шляхи їх розв’язання.

*Значення школи у формуванні особистісних рис учня. Права і обов’язки учнів. Співпраця учасників навчально-виховного процесу. Шкільне самоврядування.

*Держава і молодь. Дитячі та молодіжні організації. Молодіжна субкультура. Раціональне використання вільного часу.

ЗНАННЯ: процес соціалізації; права і обов’язки членів сім’ї; причини і наслідки сімейних конфліктів та шляхи їх подолання; стилі взаємовідносин в сім’ї; взаємовідносини вчителів і учнів у навчально-виховному процесі; сутність шкільного та учнівського самоврядування; молодіжна політика держави; завдання дитячих та молодіжних організацій; зміст молодіжної субкультури.

УМІННЯ: планувати сімейний бюджет; аналізувати сімейні стосунки з метою запобігання конфліктів; захищати свої права у школі; брати участь в учнівському самоврядуванні; співвідносити права й обов’язки учнів; давати оцінку власній поведінці і поведінці однолітків; взаємодіяти для досягнення спільних результатів.

УСТАНОВКИ ТА ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ: сприйняття цінностей сімейних стосунків; усвідомлення важливості освітніх цінностей; усвідомлення того, що демократизація шкільного життя є елементом демократизації суспільства в цілому; впевненість у важливості шкільного самоврядування; критичне ставлення до норм, існуючих серед підлітків і в цілому у суспільстві.

ТЕМА 3. СТЕРЕОТИПИ. КОНФЛІКТИ (6 годин)

КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ: стереотип; конфлікт; дискримінація; толерантність; компроміс; консенсус.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ:

*Поняття стереотипу та джерела його виникнення. Вплив стереотипного мислення на людину і суспільство. Взаємозв’язок між упередженістю, дискримінацією та стереотипами.

*Багатоманітність конфліктів в усіх сферах суспільного життя. Поняття та природа конфлікту. Види конфліктів. Конфлікти, властиві неповнолітнім. Методи попередження та розв’язання конфліктних ситуацій. Компроміс. Консенсус. Конфлікт як порушення прав людини. Морально-правова оцінка конфліктної поведінки та конфліктних ситуацій.

ЗНАННЯ: причини виникнення стереотипів і конфліктів; види стереотипів і конфліктів; компроміс і консенсус - шляхи подолання конфліктів; правила безконфліктної поведінки; ділова конкуренція - противага конфлікту.

УМІННЯ: долати стереотипи у своїх поглядах та переконаннях; класифікувати конфлікти за різними критеріями; аналізувати конфліктні ситуації і знаходити шляхи їх подолання; критично оцінювати свою позицію у конфлікті.

УСТАНОВКИ ТА ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ: співіснування як мистецтво запобігання конфліктам; толерантне ставлення до членів суспільства; доцільність пошуку конструктивного рішення; відповідальність за свої вчинки.

ТЕМА 4. ЗЛОЧИННІСТЬ (6 годин)

КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ: моральні цінності; правомірна поведінка; протиправна поведінка; вина; суспільна небезпека; злочинність; правопорушення; групи ризику; правова культура; правова свідомість.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ:

*Політико-правові, економічні та соціокультурні корені злочинності. Правомірна та протиправна поведінка. Суспільна небезпечність правопорушень. Правова культура та правовий нігілізм. Правосвідомість. Групи ризику. Пияцтво, наркоманія і злочинність. Особливості злочинності неповнолітніх. Державна політика в сфері профілактики злочинності. Завдання загальноосвітньої школи та органів і служб соціального захисту в профілактиці правопорушень. Роль міжнародних організацій у боротьбі із злочинністю. Боротьба зі злочинністю - загальнолюдська проблема.

ЗНАННЯ: політично-правові, економічні та соціокультурні корені злочинності; наслідки правопорушень для людини і суспільства; причини злочинності серед неповнолітніх; профілактика правопорушень; відповідальність за правопорушення.

УМІННЯ: визначати політико-правові, економічні та соціокультурні корені злочинності; розрізняти об’єктивні й суб’єктивні причини злочинності; впливати на протиправні дії однолітків; виявляти та аналізувати вплив злочинності на права та свободи громадян; брати участь у заходах з профілактики злочинності; брати участь у дискусіях; працювати в малих групах, виробляти спільну для групи точку зору.

УСТАНОВКИ ТА ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ: критичне ставлення до свого оточення; доцільно використовувати свій вільний час; усвідомлення необхідності здорового способу життя; усвідомлення необхідності правової освіти серед громадян; почуття особистої відповідальності за свої вчинки; усвідомлення неприпустимості приниження честі й гідності людини; повага до закону.



Источник: http://www.khpg.org/index.php?id=1070820925
Категория: Тематика занятий по ГО | Добавил: history (27.07.2010) W
Просмотров: 3350 | Рейтинг: 0.0/0
Форма входа
Время в Одессе
Информер Часов
Поиск
Друзья сайта
  • Виртуальный музей "Петро Калнишевський та його доба"
  • ИНТУИТ
  • Географія$Історія
  • Нова школа (ППЗ)
  • Українська програма (ППЗ)
  • Український центр ЗНО
  • Портал тестування(ЗНО)
  • Міністерство освіти
  • Веб-круг друзей - Международный союз образовательных сайтов
  • Официальный блог
  • Освітній портал
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Праздники мира
    Международные праздники
    Праздники Украины
    Праздники Украины
    Copyright MyCorp © 2024 Бесплатный конструктор сайтов - uCoz