Требования к учащимся по 3-й теме истории Украины 9 класс
Тема 3. Соціально-економічнежиттянародутаукраїнськийнаціональнийрухупершійХІХ ст.
Учень (учениця):
визначає
хронологічну послідовність подій періоду, хронологічно співвідносить діяльність
Кирило-Мефодіївського братства та національно-визвольний рух на
західноукраїнських землях під час революцій 1848—1849 рр. у Австрійській
імперії та інших країнах Європи;
пояснює
на основі карти економічні та соціальні процеси (наприклад, господарська
інфраструктура, спеціалізація регіонів, особливості становища населення у
зв’язку з економічним розвитком тощо), показує на карті території,
охоплені антикріпосницьким рухом; показує на карті й співвідносить території,
охоплені національно-визвольним рухом в українських землях та революційними
подіями у країнах Європи;
порівнює
соціально-економічний розвиток українських земель, становище населення та
явища повсякденного життя українців під владою Росії та Австрії;
характеризує
та оцінює особливості розвитку сільського господарства,
промисловості й торгівлі даного періоду;
доводить, що
кріпосне право гальмувало економічний розвиток України, призводило до посилення
національного та соціального гніту тощо;
визначає
та характеризує передумови, причини, форми, характер і наслідки
протесту різних верств українського населення, сутність програмних вимог
національно-визвольного руху;
порівнює
мету, завдання і форми національного руху наприкінці 40-х років ХІХ ст. в
українських землях під владою Росії та Австрії з вимогами європейських народів
під час революцій;
дає власну оцінку діяльності У. Кармелюка,
Т. Шевченка, Кирило-Мефодіївського братства та значення подій 1848—1849
рр. на західноукраїнських землях.