Требования к учащимся по 1-й теме истории Украины - 8 класс
Вступ
і Тема 1. Українські землі
в ХVІ ст.
Учень
(учениця):
показує на карті територіальні зміни, що відбулися внаслідок Люблінської унії,
володіння Речі Посполитої та її сусідів, воєводства та їхні центри на
українських землях, місця Запорізьких Січей — фортець та володіння
Запорізької Січі, напрямки козацьких походів та перших повстань, місця
найважливіших подій та створення найвизначніших культурних пам’яток;
встановлює хронологічну послідовність подій періоду.
На основі різних джерел інформації:
застосовує та пояснює на прикладах поняття і терміни: «магнати»,
«низове»та«реєстрове козацтво», «Запорізька Січ», «клейноди», «козацька
республіка», «братства», «національно-визвольний рух»;
визначає причини, суть та наслідки основних явищ і подій періоду;
порівнює становище привілейованих верств тогочасного українського суспільства;
низових (запорізьких) та реєстрових козаків;
характеризує особливості військово-політичної організації козацтва; військового
мистецтва козаків; становища православної церкви, реформаційного та
контрреформаційного руху на українських землях;
аналізує зміни суспільно-політичного життя на українських землях після
Люблінської унії;
характеризує та оцінює діяльність князя В.-К. Острозького, діячів Острозької
академії, єзуїтів, православних братств;
характеризує культурні досягнення, розпізнає найвідоміші книжкові пам’ятки,
пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, стисло описує їх;
пояснює засади, на яких виникла греко-католицька церква;
висловлює ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події
доби.