Требования по темам 1 семестра по всемирной истории 8 класс
Вступ.
Учень
(учениця):
називає хронологічні
межі та періодизацію Нового часу; показує на карті головні європейські країни;
пояснює та застосовує поняття: «Новий час», «ранній Новий час».
Тема 1. Великі георграфічні відкриття: зустріч цивілізацій
Тема 2. Людина ранньої доби.
Учень
(учениця):
називає час
Великих географічних відкриттів, поширення ідей гуманізму, дату відкриття
Америки X. Колумбом; імена видатних мандрівників, доколумбові цивілізації
Америки;
показує на карті напрямки подорожей європейців та нові торговельні шляхи й
основні географічні відкриття;
описує подорожі
європейців, доколумбові цивілізації Америки, життя і побут людини раннього
Нового часу;
наводить приклади руйнування середньовічного укладу, нових цінностей
західноєвропейців;
порівнює картину
світу, життя людей, технічні прилади Середньовіччя та раннього Нового часу;
визначає характерні
риси матеріального світу людини раннього Нового часу;
обґрунтовує зв’язок між причинами, сутністю та наслідками Великих географічних
відкриттів;
аналізує наведені
історичні джерела;
висловлює судження щодо характеру і значення змін у соціально-економічному
житті людини раннього Нового часу.
Тема 4.
Реформаціяі Контрреформація.
Тема 5. Західноєвропейськідержави в XVI — першійполовині XVII ст.
Учень (учениця):
називає
час Реформації, релігійних війн у Франції, правління вказаних монархів;
хронологічні межі Тридцятилітньої війни, Національно-визвольної війни в
Нідерландах;
показує
на карті основні західноєвропейські держави, регіони поширення
католицької й протестантських церков, перебіг Національно-визвольної війни в
Нідерландах, Тридцятилітньої війни;
наводить
приклади наростання кризових явищ у католицькій церкві,
контрреформаційних заходів католицької церкви, національно-визвольного
характеру війни у Нідерландах;
описує двір
монарха, життя різних верств населення у мирний й військовий час;
характеризує
діяльність видатних постатей ХVІ—ХVІІ ст. (М. Лютер, Т. Мюнцер,
Ж. Кальвін, І. Лойола, Ришельє, Єлизавета І, Генріх IV,
В. Оранський), зміни у повсякденному житті;
визначає
характерні риси реформаційних учень, Контрреформації, абсолютної монархії,
національно-визвольної війни;
розкриває
особливості внутрішньої й зовнішньої політики вказаних держав;
аналізує
причини, характер та значення Реформації, національно-визвольної війни у
Нідерландах,Тридцятилітньої війни;
порівнює
реформаційні вчення, абсолютну монархію Франції, Англії та Іспанії;
аналізує
наведені історичні джерела; висловлює судження щодо напрямів
економічного, політичного та духовного розвитку вказаних країн у ХVІ—ХVІІ ст.